Sökmotoroptimering webbdesign

Seo / Sökmotoroptimering som det heter
Innebär att jobba med att få en webbsajt att synas högt upp i sökresultaten på ett eller flera utvalda sökord. Syftet med att hamna högre upp i sökresultat är att det innebär fler användare som klickar på just din webbsajt. Detta ger mer relevant trafik till din webbsajt som i sin tur innebär större intäktsmöjligheter. När man valt ut de sökord som är mest relevanta för ens produkter eller tjänster består arbetet med sökmotoroptimering huvudsakligen av två saker.

On Page-arbete
Denna del innefattar all sökmotoroptimering som rör själva webbsajten och dess struktur och innehåll. Det kan vara allt från att webbsidor har korrekta och relevanta sidtitlar till att sökmotorerna hittar webbsajtens alla sidor på ett effektivt sätt.

Inlänkar
Inlänkar är andra webbsajter som länkar till din webbsajt. Dessa inlänkar är en väldigt viktig beståndsdel i hur sökmotorer rankar din webbsajt. Ju fler och ju starkare inlänkar en webbsajt har ju högre syns webbsajten i sökresultaten.

Sponsrade Länkar
Sponsrade länkar är de betalda annonser som syns till höger om (ibland ovanför) sökresultat. Sponsrade länkar är ofta ett väldigt bra komplement till sökmotoroptimering. Värt att veta är att endast cirka 20 % väljer att klicka på sponsrade länkar. Resten väljer det organiska sökresultatet.

Hur räknar vi på vad det kommer att kosta för ett sökmotoroptimeringspaket?
Nyckelord: Er bransch kanske handlar om att sälja blommor i skåne. Ett bra nyckelord kan då tex vara "Blommor skåne". Utifrån era mål och nyckelordets svårighet tar vi fram en offert. Vid accepterad offert börjar sökmotoroptimering och ni kommer sakta men säkert börja klättra upp bland sökresultaten på Google.